Мешканці сіл Нижня та Верхня Яблунька, Шандровець і Боберка готові перекривати трасу Київ–Чоп через критичний стан дороги, що простягається до кордону з Польщею.
Ця дорога є загального користування місцевого значення та знаходиться на балансі Львівської ОВА. Має протяжність майже 30 кілометрів.
Люди скаржаться, що проблема існує роками, а обіцяний капітальний ремонт так і не завершили. LMN звернулась за коментарем до місцевих жителів та обласної влади.
Дорога у селі Нижня Яблунька
“Звідти єдина дорога до Турки та Борині. Раз на рік грейдер засипає глиняний тракт камінням, проте вистачає цього ненадовго. Машини проїдуть і знову болото, а під час дощів шлях розмиває водою. До війни тут почали прокладати асфальт, але кинули. В нашому селі дорога веде до школи та залізничної колії. Страждають всі, особливо діти. Школярик відмовляється їздити. Сьогодні трохи примерзло то болото, то водій їхав.
Минулого року школярик ходив лише до закінчення асфальту, а далі діти пішки йшли до школи по болоті. Громадський транспорт ще курсує. Зателефонували в Департамент дорожнього господарства Львівської обласної військової адміністрації, сказали, що заявок не приймають, потрібно писати листа і відправляти поштою.
Зателефонували на гарячу лінію Львівської обласної військової адміністрації, там заявку прийняли, сказали чекати, що передадуть на виконання. А скільки нам чекати і потопати в болоті ніхто не знає.
Плануємо перекривати трасу Київ-ЧОП. Готові долучитись мешканці сіл Нижня та Верхня Яблунька, Шандровець та Боберка”, – зазначила місцева мешканка села Нижня Яблунька Людмила Калапіщак-Січак.
Дорога у селі Боберка
Тим часом у Львівській ОВА кажуть, що знають про проблему, але коштів на капітальний ремонт у обласному бюджеті немає.
“У 20-му році були розпочаті дорожні роботи, було виділено 90 млн грн. Окремими картами заасфальтовано близько 8 км, коштів витрачено 30-40 млн грн. Інше забрала держава. Дорога зроблена від траси Львів-Самбір до села Нижня Яблунька, далі йде звичайна грунтова дорога. Чому? Бо ми стикнулись з проблемою нестабільних грунтів та загрозою зсуву й замовили коригування проєкту. Але почалась війна.. процес зупинився. Під час військового стану капітальний ремонт там не планується, адже відсутній державний дорожній фонд. Станом на сьогодні дороги, що є в обласному підпорядкуванні фінансуються місцевими бюджетами. Враховуючи, що це гірська місцевість і складні суглинні ґрунти, ситуація загострюється у весняно-осінній період, коли тане грунт. Ремонт такої дороги потребує понад 1 мільярд гривень. Забрати такі кошти з обласного бюджету чи місцевого від ЗСУ зараз несправедливо. Наразі ми обстежили дорогу та підготували мінімальні заходи для забезпечення проїзду — грейдерування та підсипку гравієм. Це ми робимо щорічно,” — зазначає заступник директора департаменту дорожнього господарства Львівської ОВА Микола Одиноцький.
Дорога у селі Шандровець. Фото: Суспільне
Посадовець каже, що розпочнуть, як тільки ґрунт підсохне. Поки що обласна влада обіцяє лише тимчасові роботи, однак місцеві жителі налаштовані рішуче й готуються до акції протесту.