Дрогобичани вимагають відновлення цілодобового водопостачання. Зареєстрували петицію


Раніше ми повідомляли про рішення КП “Дрогобичводоканал” обмежити водопостачання у зв’язку із кризовою ситуацією, що виникла на ґрунті заборгованості. Причина – борги споживачів перед КП, а також борг від Трускавецького водоканалу, який заборгував комунальному підприємству 1.6 млн грн.

фото – ілюстративне


“Шановні споживачі! КП “Дрогобичводоканал” за березень недоотримало 2,6 млн грн: 1 млн від населення та 1,6 млн від ТОВ “Трускавецький водоканал”.Водоканал розуміє надважливість безперебійного забезпечення водою населення в час карантину. Тому, щоб не допустити критичної ситуації зупинки підприємства, ми змушені з 1 квітня перейти на скорочений режим надання послуг: у нічний час з 22.00 до 06.00 у Дрогобичі та Стебнику буде зупинено роботу насосних станцій. Внаслідок цього вода вночі не надходитиме на верхні поверхи багатоповерхових будинків. Такі заходи допоможуть підприємству у складний час зекономити енергоресурси, необхідні для транспортування води”, – йшлося у повідомленні водоканалу.


Таке рішення викликало протидію, а саме петицію у якій вимагається від КП “Дрогобичводоканал” відновити цілодобове водопостачання.


“Просимо відновити водопостачання після 22.00 мешканцям верхніх поверхів мм. Дрогобича та Стебника. Вважаємо, що дане відключення є незаконним та несправедливим, а також може призвести до зростання захворюваності на Covid-2019. Якщо потрібно вжити заходи, які допоможуть підприємству у складний час економити енергоресурси, необхідні для транспортування води пропоную зробити відключення води з 00.00 до 06.00”, – йдеться у тексті петиції.


На думку авторів петиції КП “Дрогобичводоканал” порушило кілька Законів України:


“Законом України «Про питну воду та питне водопостачання» можливість припинення постачання води населенню за заборгованість за спожиті послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення не передбачена взагалі, а для інших споживачів (крім населення) передбачене лише обмеження до екологічної броні питного водопостачання.
Пунктом 3 статті 16 Закону «Про житлово-комунальні послуги» передбачено, що комунальні послуги надаються споживачу безперебійно, за винятком часу на: 1) перерву для проведення ремонтних та профілактичних робіт виконавцем/ виробником за графіком, погодженим з виконавчими органами місцевих рад, правилами технічної експлуатації та користування; 2) міжопалювальний період для систем опалення, рішення про початок і закінчення якого приймається виконавчими органами відповідних місцевих рад або місцевими державними адміністраціями, виходячи з кліматичних умов; 3) ліквідацією наслідків, пов’язаних із дією непереборної сили.
Тобто, Закони «Про питну воду та питне водопостачання» та «Про житлово-комунальні послуги» не надають права підприємствам водопостачання припиняти населенню постачання питної води. При цьому відповідно до статті 48 Закону «Про питну воду та питне водопостачання», спори з питань питного водопостачання (включаючи примусове стягнення заборгованості за спожиті послуги) розглядаються у судовому порядку.
Відповідно до роз’яснень Антимонопольного комітету України дії підприємств централізованого водопостачання, які полягають у відмові споживачам від реалізації послуг централізованого водопостачання шляхом відключення абонентів приватного сектору (фізичних осіб) від мереж централізованого водопостачання з підстав, не передбачених вимогами чинного законодавства, є порушенням законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді зловживання монопольним становищем, а саме: повна відмова від реалізації товару за відсутності альтернативних джерел придбання (п. 5 ч. 2 статті 13, п. 2 статті 50 Закону «Про захист економічної конкуренції»). Відповідно до п.2 статті 50, ч.2 статті 52 Закону України «Про захист економічної конкуренції» за зловживання монопольним становищем накладається штраф у розмірі до десяти відсотків доходу суб’єкта господарювання від реалізації послуг за останній звітний рік, що передував року, в якому накладається штраф.
Воду холодну, питну, відключати законодавство забороняє. Причому відключати від інших послуг можна тільки безпосередньо самого боржника. Якщо у надавача послуги немає технічної можливості – боржник не відкрив двері, не пустив його у квартиру, перешкоджає, – часто вдається до відключення або всього стояка, або всього під’їзду, або всього будинку, таким чином, шантажує людей. Це є незаконним».


Проголосувати за петицію можна за посиланням: https://e-dem.in.ua/drohobych/Petition/View/70?fbclid=IwAR2Vz3IPX0xk7EksUEadED5nfzCW9PNgyU1pfPNU3k8BDq4pGpUBtBUGc08

***
Стежте за новинами на Telegram-каналі: https://t.me/Vartonews
Стежте за нами в Instagram: www.instagram.com/vartonews.com.ua

Share this post

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

scroll to top