Сучасні дизельні машини обладнані спеціальними системами, які допомагають зменшити викиди шкідливих газів в атмосферу. Одна з них – SCR (Selective Catalytic Reduction), вона працює завдяки рідині під назвою AdBlue.
Простіше кажучи, мочевина Адблю для авто – це спеціальний розчин сечовини у воді, який допомагає перетворювати шкідливі оксиди азоту, що утворюються під час роботи двигуна, у нешкідливі азот і воду. AdBlue впорскується у вихлопну систему автомобіля перед каталізатором SCR. Навіщо це потрібно і яку рідину обрати – розберемося разом.
Для чого це потрібно
В Україні діє екологічний стандарт Євро-5, в Європі – Євро-6. Ці норми дуже суворі, і, щоб їм відповідати, виробники додали в дизельні авто систему SCR (селективне каталітичне відновлення). Такі автомобілі мають додатковий заправний бак, який знаходиться під люком на крилі. Саме туди і заливається рідина AdBlue.
У вихлоп впорскується реагент AdBlue, який складається з 32,5% технічно чистої сечовини і 67,5% демінералізованої води. Ця рідина взаємодіє з оксидами азоту у вихлопних газах, перетворюючи їх на чистий азот і водяну пару. Відповідно, після цього вміст оксидів азоту у викидах відповідає встановленим нормативам.
Як часто змінювати рідину і що лити
За словами експертів інтернет-автомаркету ROOLER, в середньому на кожні 1 000 кілометрів пробігу потрібно доливати 10 літрів сечовини.
“Якщо рідко замінювати рідину, то рівень оксиду азоту у вихлопних газах підвищується. Через це двигун зношується і виходить з ладу. Також, якщо рідко замінювати сечовину, вона перестає ефективно працювати. Регулярна заміна допомагає зберігати працездатність каталізатора, оптимальну продуктивність двигуна та знижувати споживання палива”, – кажуть фахівці магазину ROOLER, де ви знайдете великий асортимент рідин AdBlue.
Професіонали рекомендують лити в авто тільки якісні реагенти. Інакше можуть виникнути такі проблеми:
- низькоякісний AdBlue може містити надмірний вміст кальцію. Забруднення дозуючих вузлів SCR твердими частинками може призвести до забивання тонких каналів SCR вапняковими відкладеннями;
- після форсунки, що подає реагент у вихлопну трубу, розташований каталітичний нейтралізатор з платиновим наповнювачем. Якщо на платинові стільники потрапляють домішки з неякісної сечовини, це може призвести до виходу нейтралізатора з ладу;
- проблеми з роботою двигуна, наприклад, зниження потужності або підвищене споживання палива;
- система автомобіля може виявити низьку якість AdBlue і видати попередження або обмежити потужність двигуна до моменту, поки не буде заправлений якісний продукт.
Як перевірити якість самостійно
Спершу подивіться на упаковку: вона має бути без пошкоджень, герметично закрита, з чітким маркуванням та сертифікатами якості. Важливо, щоб рідина відповідала стандарту ISO 22241, DIN 70070 та іншим нормативам, встановленим для цієї речовини.
Далі перевірте колір і прозорість рідини. Вона повинна бути безбарвною або з легким синім відтінком, абсолютно прозорою. Якщо рідина мутна або має незвичний колір, це може вказувати на забруднення.
Можна також скористатися ареометром, щоб виміряти густину рідини. Якісна AdBlue має густину в межах 1.087–1.093 г/см³ при температурі 20°C. А ще рефрактометр допоможе визначити концентрацію сечовини, яка повинна складати 32,5%.
Якщо виникають сумніви, можна провести простий тест: пропустіть трохи рідини через тонкий фільтр. Якщо на фільтрі залишаються забруднення, це сигнал про низьку якість.
Тож не забувайте вчасно заливати якісну AdBlue – це збереже продуктивність та екологічність вашого авто.