Яку краще купити ліску до бензокоси: поради експерта
Вивчаючи прилавки супермаркетів або каталог інтернет-магазину, можна побачити достаток різновидів ліски на бензокосу і котушок до них. Але багато користувачів часто губляться в цьому розмаїтті і купують той товар, що найбільше підходить їм за ціною, не замислюючись про те, що довговічність і надійність жилки залежить від того, для яких робіт ви будете її використовувати. А ось з котушкою трохи інша ситуація, оскільки йдеться про зручність використання. Як не розгубитися в усьому розмаїтті деталей для мототримерів – піде мова далі.
Чим відрізняється ліска на бензокосу?
Жилки виготовляють з нейлону з різними добавками, щоб збільшити її гнучкість, пружність і міцність. Для посилення цих якостей випускаються також армовані ліски з металевим наконечником, використовуються вони більше для товстої рослинності і невеликих чагарників. Крім матеріалу, корд (ще одна назва жилки), має різні форми і розміри, які підбираються залежно від потужності тримера і складності виконуваних робіт. Під час вибору рекомендується враховувати, що:
- Купити ліску до бензокоси малої потужності краще з діаметром 1,6-2,0 мм.
- На агрегат середньої потужності підійде жилка товщиною 2,4 мм, а для напівпрофесійних – 2,7 мм.
- Для професійних бензокос і з підвищеною потужністю варто купувати корд перетином 3,0-3,3 мм.
Використання жилки відповідно до потужності садової техніки та особливостей рослинності, яку належить прибирати, – забезпечить її довший термін служби і якість виконаної роботи.
Щодо форми, то кругла вважається найуніверсальнішою і виробляється в різних типорозмірах – вона не ламається, економічна, легко вкладається в косильну голівку, підійде тим, хто працює на різних ділянках і потрібне одне рішення на всі випадки. Серед недоліків – підвищена шумність, тому під час роботи краще використовувати захисні навушники.
Для грубої та перестиглої трави краще купити ліску до бензокоси фігурної форми (зірка або квадрат) – завдяки гострим кутам, вона має високі ріжучі характеристики і менш шумна. Але водночас – частіше рветься і ламається.
Ще один вид корду – «коса», він на 50% менше видає шуму, ніж круглий, має хороші ріжучі характеристики і застосовується для тонкої рослинності. Також його комфортно використовувати під час тривалої роботи.
Яка краще: ручна чи автоматична котушка бензокоси?
Як і з жилкою, вибирати косильну голівку краще виходячи з вашої індивідуальної ситуації. Для покосу трави в невеликому саду цілком зійде і ручна котушка бензокоси – вона надійна, міцна і проста за конструкцією, може виготовлятися із пластику або металу. Оскільки щоразу подовжувати корд потрібно самостійно, то саме робота на маленькій ділянці вважається оптимальною для цього виду виробів.
Автоматична котушка для ліски на мотокосу, що представлена, в тому числі на сайті https://motoblok-tata.com.ua, зручна тим, що з нею не потрібно постійно зупиняти роботу – корд подовжується самостійно, без вашого втручання і з нею комфортно працювати на великих площах, споживання жилки мінімальне. Але складна конструкція і той факт, що вона виготовляється переважно з пластику, хоч і ударостійкого, робить її вразливою, і в разі необережного поводження може швидко зламатися.
Відповідно найоптимальнішим рішенням вважаються напівавтоматичні котушки. Подача ліски відбувається під час одночасного затискання кнопки анкерного механізму і стуку об поверхню. Такі косильні головки бувають одно- і двосекційними. В односекційних корд рівномірно намотується у два боки, а в двосекційних – у спеціальні секції. Другий варіант вважається надійнішим, оскільки волосінь у ньому менше рветься і не заплутується.
Що стосується ціни, то ручні косильні головки найдешевші, а автоматичні – дорожчі, але вартість може залежати і від компанії-виробника. Motoblok-TATA – це один з найбільших інтернет-магазинів України, з великим асортиментом товарів, зокрема для садової техніки, і займається прямими поставками від виробників, тому робити покупки там вигідно. До того ж доставка здійснюється щодня на відділення та кур’єром Нової Пошти.
Автор: Степаненко Ігор Олександрович (експерт Motoblok-Tata).