Ноутбуки розподіляли не з «дьогтем», а потребами освіти всього району

На сайті Дрогобицької міської ради оприлюднили публікацію, у якій Дрогобицьку районну адміністрацію звинуватили в «обділенні» Дрогобицької громади кількістю ноутбуків, які два дні тому передали для кожної громади району, відповідно до розрахункових потреб.

У районній адміністрації внесли ясність, щоб надалі мешканці Дрогобиччини, а особливо освітні працівники та батьки учнів, розуміли, що ноутбуки розподілили так, щоб кожен учень мав рівний доступ до дистанційної освіти.

Загалом Дрогобицький район отримав від Львівської ОВА 170 ноутбуків або хромбуків. Їх розприділили таким чином:

Дрогобицька ТГ отримала 80 хромбуків;

Трускавецька ТГ — 29 хромбуків;

Бориславська ТГ — 34 хромбуки;

Меденицька ТГ — 12 хромбуків;

Східницька ТГ — 15 хромбуків.

Здавалося б все гаразд, особливо для Дрогобицької громади, оскільки вони отримали найбільше ноутбуків – 47% від загальної кількості. І так і повинно бути, бо Дрогобицька громада, за власною ж інформацією, налічує найбільше у районі – 12 тисяч 609 учнів, тоді як Меденицька – 1 772, Східницька – 1 544, Бориславська – 4 584, Трускавецька – 3 617 школярів.

Однак у Дрогобицькій ТГ застосували свою формулу розподілу ноутбуків і дійшли до висновку, що їх обділили і недодали ще 9 пристроїв. Основним аргументом у такому припущенні є те, що розподіл нібито мав здійснюватися відповідно до кількості учнів у громаді. Але якщо й дотримуватись цього розподілу, то не важкими математичними підрахунками можна визначити, що навіть тоді Дрогобицька громада мала отримати 88 ноутбуків, а не 89. Це перший фактор. А другий, не менш важливий, ніж перший, це те, що у жодних рекомендаціях ні Міністерства освіти і науки України, ні Департаменту освіти і науки Львівської ОВА не вказано, що розподіл хромбуків мали провести за кількістю учнів в громадах, на що опираються у Дрогобицькій міській раді.

У рекомендаціях, викладених у листі МОН України від 24.10.2022 №1/12471-22, чітко вказано, що «розподіл техніки здійснюється для задоволення першочергових потреб педагогічних працівників закладів загальної середньої та професійної освіти (в тому числі внутрішньо переміщених) у відносно безпечних регіонах, які навчають здобувачів освіти з числа внутрішньо переміщених осіб і активно підтримують освітній процес, у тому числі в дистанційному форматі».

Тому при розподілі цих 170 хромбуків в управлінні гуманітарної політики Дрогобицької РВА, окрім загальної кількості учнів, враховували ще й такі фактори:

Кількість учнів, що припадає на одного вчителя: навіть при меншій кількості учнів освітнім закладам громади, в тому числі гірської, може бути необхідна така ж кількість ноутбуків, як і там де більше учнів, оскільки у класах навчається менше учнів. Але ж вони мають мати такий же доступ до сучасної освіти, як і інші.

Кількість вчителів: якщо у громаді в шість разів менше учнів, це не означає, що і в шість разів менше вчителів. А вони також мають викласти свій предмет, хоч і меншій аудиторії.

Забезпечення вчителів ноутбуками, комп’ютерами чи планшетами: за останніми зведеними даними, які подавали самі ж територіальні громади, з 1256 педагогічних працівників у Дрогобицькій громаді 100% забезпечені комп’ютерами, ноутбуками чи планшетами, тоді як вчителі Східницької громади – на 48,6%, Меденицької – 51,6%, Трускавецької – 78,8%, Бориславської – 51,5%.

Фінансова спроможність громад та наявність дефіциту бюджету в галузі освіти у 2022 році: у Бориславській та Східницькій територіальних громадах дефіцит бюджету в галузі освіти складає 5 та 2 мільйони гривень відповідно. Тут немає фінансової змоги передбачити кошти на закупівлю ноутбуків.

Короткі підсумки:

Розподіл за кількістю учнів – не є об’єктивним в даному випадку. Бо учні всюди мають отримувати однакову якісну освіту, не залежно від забезпеченості громади, в якій проживають. Окрім кількості учнів, до уваги брали низку інших ключових факторів, наведених вище та передбачених рекомендаціями Міністерства освіти і науки України.

«Дьогтю» у нас немає, а прийняття рішення щодо розподілу хромбуків здійснювалося не «на власний розсуд», а з урахуванням профільних рекомендацій, конкретної ситуації на місцях та потреб освітньої галузі всього району.

Share this post

scroll to top