Уже від наступного тижня в Україну почнуть доправляти пальне з Польщі – 25 тисяч тонн, йдеться в ТСН.
Експерти пояснюють причини оцих довжелезних черг: «Ми втратили 100% джерел, які в нас були до війни. 80% – це був імпорт Росія, Білорусь та море», – каже директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн.
Ще 20 втрачених відсотків – власне виробництво. Зупинилась робота Кременчуцького НПЗ. Його кілька разів накрили російськими ракетами. Резерву теж майже не стало і теж через масовані обстріли нафтосховищ. Тому тепер все наше пальне – європейське.
І доставити його в Україну ще та задачка. «Ми не маємо доступу до танкерів напряму. Вони не можуть прийти і вивантажитись в Україні. Вони можуть тільки прийти або до Польщі, або до Румунію і звідти треба везти. А у нас різні залізничні колії, треба переставляти потяги», – пояснює радник міністра енергетики України Олександр Харченко .
Не вистачає і бензовозів.«Бензовозів нам бажано мати 3500-3700 на те, щоб возити паливо, а доступно, якщо от все приплюсувати, десь 1500», – додає радник.
Ціни ростуть, бо уряд зважився відпустити ціни у вільне ринкове плавання. “Уряд сказав, очікує 52-58 гривень на фінальних заправках. Я, чесно кажучи, очікую 60-65”, – додає Харченко.
Експерти фінансового ринку кажуть, ціни стабілізуються, коли зникне дефіцит пального. А зникне він ще не скоро, аналітики називають термін від півтора до трьох місяців. І цей термін залежить і від кожного, українці мають навчитися економно використовувати паливо.
Стежте за новинами на Telegram-каналі: https://t.me/Vartonews