Вивіски в історичній частині міста: впорядкувати чи ні? (ВІДЕО)

Місто, яке розуміє цінність архітектурної спадщини та свій туристичний потенціал рано чи пізно стикається з цілковитим хаосом вивісок, які руйнують самобутність міста.

вивіска – елемент оформлення фасаду, що містить інформацію про зареєстроване найменування особи, включаючи герби, емблеми, знаки для товарів та послуг.

Львів, Ужгород, Київ, Вінниця вже прийняли відповідні Положення, які регулюють встановлення вивісок у історичному ареалі міста.

У Дрогобичі це питання підняла громадськість, адже ситуація з вивісками, особливо в центрі міста, все більше нагадує якесь чудернацьке змагання, де переможе той, хто встановить ще яскравішу та масштабнішу конструкцію.

У 2017 році відповідна петиція набрала потрібну кількість голосів, щоб бути розглянутою на сесії ДМР.

Питання зняли з порядку денного, посилаючись на те, що потрібно опрацювати положення з Радою підприємців Дрогобича, яку очолює за сумісництвом депутат міської ради Орест Скірко. З допомогою ініціативних мешканців відділ містобудування та архітектури розробив проект Положення щодо встановлення вивісок у Дрогобичі. Відбулась зустріч громадськості та підприємців, але до спільного знаменника не вдалось дійти. Каменем спотикання став пункт положення 3.6.1., де йдеться про розмір вивіски в історичному ареалі міста. За запропонованими нормами він не повинен перевищувати 0.5 кв. м. Решта вивісок — не більше 3 кв.м.

3.5.1. Відповідно до п. 48 Типових правил розміщення зовнішньої реклами (Постанова Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2003 р. № 2067) площа поверхні вивіски не повинна перевищувати 3 м2.

3.6.1. Площини геометричної або іншої форми, що розміщується паралельно до фасаду, з нанесеним зверху або прорізаним зображенням чи написом. На фасадах будівель та споруд пам’яток архітектури та в межах історичного ареалу м. Дрогобича площа такої форми не може перевищувати 0,5м2.

За словами Ореста Скірка ця площа має бути вдвічі більша та залежати від розміру приміщення, де здійснюється підприємницька діяльність. Така пропозиція дещо абсурдна, бо не змінить ситуації, тому з цим категорично не погодились представники громадськості. До слова, за основу розробленого положення було взято вже чинні норми у місті Львів, де є саме таке обмеження. Тож ця проблема незабаром буде винесена на громадські слухання.

ГО “Молодіжний прорив”, як учасник ініціативи, 21 лютого провели семінар “Змінювати вивіски чи залишити, як є? Чому вивіски важливі.”, де розповіли про важливість норм для вивісок у Дрогобичі, їх вплив на мешканців та гостей міста, а також на старовинну архітектуру та зовнішній вигляд центру міста.

За рекламними вивісками міста ховається справжнє обличчя міста. Вони різноманітної форми кольорів та розмірів, що не співвідноситься з фасадами будівель. За ними часто вже важко помітити архітектуру міста.

Дрогобич не виняток.

Місто має свої пам’ятки архітектури та чим ближче до його центру вони все густіше вкриваються рекламою. Подекуди вони повністю закривають фасад будинку.

Рекламні вивіски не повинні бути занадто яскравими й великими. Навпаки, якісно виділяються на їх фоні вивіски, які органічно вписуються в фасад будинку і не перенавантажують зір блиманням, мерехтінням, великим розміром та яскравими кольорами.

Олена Юркевич

 

 

Share this post

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

scroll to top