Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України оновлює державні будівельні норми, зокрема, в частині організації велосипедного руху вводить обов’язкове проектування велосипедних доріжок і смуг під час нового будівництва та реконструкції доріг.
***
Велосипедна доріжка — це або частина дороги загального користування, або самостійна дорога, призначена виключно для руху велосипедів.
***
Оновлений держбудстандарт вже опублікований й набирає чинності з 1 вересня 2018 року.
Згідно з новими ДБН, велосипедні доріжки і велосипедні смуги слід влаштовувати на територіях житлових і промислових районів, комунально-складських зон, на магістральних вулицях безперервного і регульованого руху, вулицях місцевого значення, селищних та сільських дорогах. У ДБН також визначається мінімальна ширина велосипедних смуг при новому будівництві – 1,85 метра, а при реконструкції – 1,5 метра.
Тим часом у Дрогобичі тривають реконструкції та ремонт доріг. Зокрема, однієї з центральних вулиць – Михайла Грушевського. Відповідно до проекту з лівого боку вулиці передбачається облаштування велодоріжки завширшки 1,5 м.
Відділятиме проїжджу частину вулиці від велодоріжки, яка по суті буде велосмугою, зона із зелених насаджень.
Також у Дрогобичі завершується тендер на капітальний ремонт вулиці В. Чорновола.
Міська рада оголосила тендер на суму 4 616 503,20 грн.
Роботи з ремонту вулиці планують виконати у термін з 06 липня 2018 до 20 травня 2019. Однак, в тендерній документації, а саме додатку №4 – технічному завданні, облаштування велодоріжок – НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО!
[get_custom_adv id=1]
Дуже шкода, що замовник робіт – департамент міського господарства, формуючи технічне завдання для майбутнього виконавця робіт, не передбачив велодоріжки.
Місто у своєму розвитку рано чи пізно зіштовхнеться з необхідністю облаштовувати велодоріжки на вулиці Чорновола, і це доведеться зробити, але вже за нові кошти, використовуючи додатковий ресурс.
Мабуть, Дрогобичу важливо розробити програму розвитку велоінфраструктури міста і під час ремонту та реконструкції вулиць враховувати інтереси велосипедистів, яких щоразу стає все більше.
Олег Дьорка
Спорт і здоров’я не в моді. Нажаль.