Ви, мабуть, їх знаєте. Або про них чули.
Олег Дьорка – журналіст, редактор «Варто», громадський діяч. Тарас Білас – ветлікар.
Що пов’язує цих людей? Дружба. Політичні погляди. І спільний бізнес. Олег з Тарасом створили мережу зоомагазинів. Перший «Зоотоп» запрацював у Самборі кілька років тому. У 2017 році такий самий з’явився в Дрогобичі. І вже в цьому хлопці відкрили третій магазин – у Стрию. Чому саме зоомагазин? Які цінності в бізнесу? Чи бувають перешкоди і як хлопці їх долають? Про це – в нашій розмові.
– ОТЖЕ, ЧОМУ ЗООМАГАЗИН?
Тарас Білас: Ми дослідили ринок, обрали те, з чим маємо справу щодня. Зокрема я, як ветлікар. Це рішення було закономірним.
Олег Дьорка: А для мене – це чудовий напрямок в бізнесі. Особисто я змалку завжди мав стосунок до тварин. Вдома був справжній звіринець.
– НЕ БОЯЛИСЯ РИЗИКУВАТИ? АДЖЕ НІША ЗООМАГАЗИНІВ ПРИНАЙМНІ У ДРОГОБИЧІ БУЛА ДОВОЛІ ЗАПОВНЕНОЮ…
Олег Дьорка: Власна справа – це завжди ризик, але якщо все чітко планувати, розробити стратегію, бачення, визначити свої сильні і слабкі сторони та дослідити ринок, то можна працювати. Та варто наголосити, що це важкий труд щодня, а інколи й до пізньої ночі. Втім пам’ятаймо, що під лежачий камінь вода не тече.
Тарас Білас: Ми щодня ризикуємо, таке вже життя. Справа навіть не в тому, що є багато магазинів чи конкуренція. Річ у тім, щоб добре робити свою справу. Ось і все. А конкуренція – це добре. Тонізує та мотивує краще робити свою роботу.
– ЯКІ ЗА ЦЕЙ ПЕРІОД ВИНИКАЛИ ПЕРЕШКОДИ І ЯК ВИ ЇХ ДОЛАЛИ?
Олег Дьорка: Особисто для мене найбільшою перешкодою є брак часу, адже не зоомагазином єдиним. Є ще громадська, редакторська діяльність.
За роки вже навчився перемикатися від громадської та редакторської роботи на магазин. Такий режим – хороший вчитель тайм-менеджменту і вмінню правильно визначати пріоритети на щодень, на місяць, квартал рік і, сподіваюся, на все життя. Можливостей в країні тепер більше, ніж перешкод. Тож найчастіше все залежить від нас
Тарас Білас: Мабуть, зайнятість – це найбільша проблема, бо фактично весь час витрачаю на лікувальну справу, а у вільну пору доводиться й бізнесом займатися. До речі, вдало відпрацьований та врегульований графік – теж запорука успіху. Навчіться спершу домовитися із собою і вам відкриються сотні можливостей.
– ЯКІ ЦІННОСТІ СПОВІДУЄ ВАШ БІЗНЕС?
Тарас Білас: Від своїх пацієнтів я дуже часто чув про те, що більшість зоомагазинів брудні те неохайні. Тож тут народилася ідея зробити чисті приватні магазини, де б не пахло кормом, було приємно та привітно. Сподіваюся, нам вдалося це реалізувати.
Олег Дьорка: Будь-який бізнес має задовольнити потребу. Наприклад, газета МД закриває потребу мешканців нашого регіону на якісну, актуальну та правдиву інформацію. Ми ж вирішили допомогти власникам тварин у виборі того, що їм потрібно для догляду за домашніми улюбленцями. Чи вдалося нам це?! Сподіваюся,що так.
– ЩО МОЖЕТЕ ПОРАДИТИ ТИМ, ХТО ЗАДУМУЄТЬСЯ НАД ВЛАСНОЮ СПРАВОЮ, АЛЕ БОЇТЬСЯ РИЗИКНУТИ?
Тарас Білас: Ризикуйте! Маєте ідею – реалізовуйте її. Навіть якщо з першого разу у вас не все вийде, то на наступний обов’язково вдасться! Пробуйте і не сподівайтеся на швидкі результати. Лише праця та наполегливість приведе вас до успіху.
Олег Дьорка: Бізнес це складно, але гра вартує свічок. Треба зрозуміти, що ваш успіх – це успіх країни. Бо лише успішний та відповідальний середній клас може дійсно вивести нашу країну на новий рівень. Це стратегічне завдання. Коли займаєтеся бізнесом, варто відчувати відповідальність перед своєю країною. Звучить дуже пафосно, але це правда.
Марія Кульчицька
МД, № 1 (48)
Публікацію створено в межах проекту “Розвивай\ся”